-->

رسانه محبوب برنامه نویسان جوان

...رسـانـه ای پـویـا بـرای عـلاقـمـنـدان بـه دنـیای کـامـپـیـوتـر ، فـنـاوری اطلاعـات ، برنامـه نویسـی ، آموزش و

رسانه محبوب برنامه نویسان جوان

...رسـانـه ای پـویـا بـرای عـلاقـمـنـدان بـه دنـیای کـامـپـیـوتـر ، فـنـاوری اطلاعـات ، برنامـه نویسـی ، آموزش و

اسلاید شو

رسانه محبوب برنامه نویسان جوان
گنج سخن
افکارسنجی
نویسندگان
تبلیغات
وضعیت آب و هوا
اخبار فناوری

معرفی ابزارهایی برای مشاهده سرعت لود سایت ها




بارها شده که وارد یک سایت می شویم و باید برای لود شدن هر بخش از سایت مدت ها منتظر بمانیم. اگر یک جستجو گر حرفه ای باشید قطعا این سایت را می بندید و دوباره سرچ می کند! تعداد سایت هایی که خدمات مشابه ارائه می کنند، زیادند پس دلیلی ندارد که مدت ها برای لود یک سایت منتظر باشید. این جملاتی که گفته شد قطعا نقل قول بسیاری از کاربرانی است که این روزها فعال در دنیای وب و دنیای تکنولوژیهستند. ممکن است شما هم دارای یک وب سایت باشید و بخواهید روز به روز کاربرانش را زیاد تر کنید اما توجه داشته باشید که بسیاری از سایت ها محتوای خوب دارند اما از نظر فنی مشکل دارند. یکی از مشکلات عمده ای که بسیاری از سایت های ایرانی با آن روبرو هستند سرعت لود یا بارگذاری پایین است. این است که باعث می شود تعداد زیادی از کاربران قبل از لود کامل سایت، سایت شما را ترک کنند و بعد به جای افزایش بازدید هایتان bounce rate سایت زیاد شود. خوشبختانه سایت ها و ابزارهایی هستند که سایت ها را مانتور می کنند و سرعت لود آن ها را چک می کنند و به طور پیشرفته به شما کمک می کنند کنترل بهتری برای سایت های خود داشته باشید. البته برخی سرویس ها هزینه ای می باشند اما در این میان با ابزارهای رایگان هم می توانید کار خود را انجام دهید. در زیر به معرفی چند دسته از این ابزار ها پرداخته ایم. بهترین سرویس را برای سایت خود انتخاب کنیدو فعالیت های اینترنتی خود را بهینه کنید.

 

ابزار Google PageSpeed

 

خوشبختانه گوگل سرویس هایی دارد که به شما کمک می کند هر روز بیش تر از روز قبل وابسته و وفادار به گوگل بمانید. ابزار Google PageSpeed هم یکی از سرویس های بسیار عالی است که کمک می کند شما سنجش سرعت سایت خود را به راحتی انجام دهید. این ابزار به شما کمک می کند با بیش از 30 روش سرعت لود سایت شما سنجیده شود و اطلاعات مورد نیاز را به شما بدهد. اگر نمی خواهید از Google PageSpeed به طور مستقیم استفاده کنید می توانید از افزونه هایی با همین نام برای گوگل کروم و فایرفاکس هم استفاده کنید. برای ورد به صفحه Google PageSpeed روی عکس زیر کلیک کنید. این سرویس کاملا رایگان است.

Google PageSpeed

Pingdom

سرویس Pingdom هم یکی از سرویس های نظارت بر وب سایت است که به شما کمک می کند کنترل عملکرد سایتتان را بیشتر و بهتر در اختیار داشته باشید. این سرویس به شما بررسی سرعت سایتتان را به رایگان می دهد اما بررسی های دیگری نظیر ارائه راه های بهبود عملکرد سایتتان و … را هم انجام می دهد. Pingdom با بررسی سرعت سایت شما به شما هشدارهای لازم را می دهد. برای اینکه بتوانید از تمامی سرویس های Pingdom استفاده کنید باید ماهانه هزینه ای را پرداخت کنید. برای ورود به Pingdom روی عکس زیر کلیک کنید.

xino.php

GTmetrix

سرویس GTmetrix هم یکی از سرویس هایی است که سرعت سایت شما را نمره بندی می کند و بر اساس آن به شما هشدار می دهد این سرویس هم هزینه ای است اما برای موارد محدود برای گزارش تا 5 سایت، به شما خدمات رایگان می دهد. GTmetrix با بررسی سی روش اساسی کمک می کند که سرعت و بهینه بودن سایت شما را بررسی کند از طرفی هم با ارائه نکات و راهکارهایی که شما را به داشتن یک سایت موفق از نظر بهینه بودن لود سایت کمک می کند.

برای ورد به GTmetrix روی عکس زیر کلیک کنید.

GTmetrix

WebPagetest

سرویس WebPagetest هم سرویسی است که به شما کمک می کند که با 6 درجه بتوانید سایت خود را آنالیز کنید. خوشبختانه این سرویس کاملا رایگان است. یکی از قابلیت های WebPagetest این است که می تواند براساس کشور ها و محدوده مکانی سرعت سایت شما را مورد بررسی قرار دهد و به شما اطلاع دهد.

برای ورود به WebPagetest روی عکس زیر کلیک کنید

WebPagetest

YSlow

YSlow هم سرویسی متفاوت برای چک کردن سرعت سایت هاست. هر چند سرویس های بالا به شما کمک می کردند سرعت لود سایت خود را بررسی کنید این بار YSlow به شما اطلاعاتی می دهد که بتوانید با آن سرعت لود سایت هایی را که بازدید می کنید مشاهده کنید. این کار فقط با افزودن YSlow به مرورگرتان صورت می گیرد. برای بررسی نمره سایت ها شما می توانید بیست نمره مختلف را مشاهده کنید. افزونه های مرتبط با هر مرورگر را می توانید از کلیک بر روی عکس زیر در اختیار داشته باشید.

YSlow

البته با استفاده از سرویس هایی دیگر نظیر الکسا هم می توانید مدت زمان لود سایتتان را دریافت کنید که البته کاهش یا افزایش آن با فلش های رنگی سبز یا قرمز نشان می دهد اما سرویس های بالا به طور کامل تر و از روش ها و راه های مختلفی سایت را بررسی می کند و برخی از این سرویس ها هم حکم مشاور دارند و به شما کمک می کنند که علاوه بر اطلاع از سرعت و بهینه بودن لود سایت، از نکات پیشنهادی این سرویس ها برای بهینه کردن سایت استفاده کنید. البته سرویس گوگل انالیتیک گوگل هم دارای بخش هایی برای بررسی سرعت لود سایت شما می باشد. کافیست شما در باکس بالای سرویس گوگل انالیتیک،عبارت spead را بنویسید با 4 گزینه رو برو می شوید که اطلاعات کلی در مورد سرعت عای تعریف شده روی سایت شما را می دهد( سرعت بازدید کنندگان و… ) که البته می توانید سرعت لود سایت را هم از آن جا مشاهده کنید. توجه داشته باشید که سرویس های گوگل به خودی خود از اعتبار کافی برخوردارند اما توصیه ما اول به شما استفاده از Google PageSpeed و بعد سایر سرویس هاست.

دیدگاه ها (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">