-->

رسانه محبوب برنامه نویسان جوان

...رسـانـه ای پـویـا بـرای عـلاقـمـنـدان بـه دنـیای کـامـپـیـوتـر ، فـنـاوری اطلاعـات ، برنامـه نویسـی ، آموزش و

رسانه محبوب برنامه نویسان جوان

...رسـانـه ای پـویـا بـرای عـلاقـمـنـدان بـه دنـیای کـامـپـیـوتـر ، فـنـاوری اطلاعـات ، برنامـه نویسـی ، آموزش و

اسلاید شو

رسانه محبوب برنامه نویسان جوان
گنج سخن
افکارسنجی
نویسندگان
تبلیغات
وضعیت آب و هوا
اخبار فناوری

 

 در این مطلب میخواهیم سیستم عامل Ubuntu 15.04 را در کنار ویندوز 8 نصب کنیم با این تفاوت که شما پس از نصب همچنان از Boot Loader سیستم عامل ویندوز 8 به عنوان boot Loader پیش فرض استفاده میکنید و قابلیت Dual Boot ویندوز 8 را فعال کرده تا بتوانید وارد Ubuntu شوید.البته این روش نصب مختص Ubuntu 15.04 و یا ویندوز 8 نیست! این یکی از جالب ترین روش های نصب سیستم عامل های لینوکس و ویندوز در کنار یکدیگر است و میتوان برای نصب هر انتشار لینوکس در کنار هر نسخه ویندوز از آن استفاده کرد.در این مطلب ما با استفاده از یکی از کاربردی ترین نرم افزار ها در زمینه نصب و ویرایش Boot Loader به نام EasyBCD آشنا میشویم.

شما میتوانید نرم افزار EasyBCD را از سایت اصلی آن با لینک زیر به صورت رایگان دریافت کنید:

 

 

http://neosmart.net/Download/Register/1

 

 

اما برای شروع ما سیستمی را در اختیار داریم که ویندوز 8 بر روی آن نصب شده و در حال استفاده میباشد و حالا میخواهیم Ubuntu  را بر روی این سیستم نصب کنیم.

 

 

در گام اول شما باید فضای خالی مورد نیاز برای نصب لینوکس را در اختیار داشته باشید که برای انجام این کار میتوانید به لینک زیر نوشته سید علی حسینی مراجعه کنید و یا خودتان زحمت آن را بکشید!

 

 

http://linuxseason.ir/?p=4934

 

 

در گام دوم مراحل نصب Ubuntu را به صورت معمول طی کنید تا به مرحله زیر برسید:

 

 

Ubuntu-Install-01

در این مرحله مثل تصویر گزینه Something else را انتخاب کنید و بر روی کلید Continue کلیک کنید تا وارد مرحله زیر شوید

Ubuntu-Install-02

این مرحله مربوط به پارتیشن بندی میشود.در این روش نصب ما سه پارتیشن به صورت زیر ایجاد میکنیم:البته حجم پارتیشن های /  اختیاری است و SWAP هم بسته به میزان RAM سیستم مشخص میگردد  اما بهتر است برای /boot حداقل 4096 MB را در نظر بگیرید.مراحل ایجاد پارتیشن ها به ترتیب در تصاویر زیر مشخص شده است:

Ubuntu-Install-03

Ubuntu-Install-04

سپس دقت کنید که در قسمت Device for boot loader installation حتما بر طبق شکل پارتیشنی که برای boot Loader ایجاد کردیم را انتخاب کنید

Ubuntu-Install-05

خوب اینجا گام دوم به اتمام رسید بقیه مراحل نصب را انجام دهید تا نصب Ubuntu کامل شود.پس از ریستارت شدن سیستم همچنان میبینید که سیستم عامل ویندوز 8 بوت شده و انگار Ubuntu بر روی سیستم شما نصب نشده است.البته نگران نباشید !

 

 

در گام سوم نرم افزار EasyBCD را از لینک موجود در اول مطلب دانلود کنید و آن را نصب کنید.دقت داشته باشید برای استفاده از قابلیت Dual Boot ویندوز 8 حتما باید آخرین نسخه این نرم افزار را دریافت کنید.پس از پایان نصب نرم افزار آن را اجرا کنید و مراحل را به صورت زیر انجام دهید:

 

 

پس از باز کردن برنامه بر روی کلید Add New Entry کلیک کنید و سپس وارد زبانه Linux/BSD شوید. 

Ubuntu-Install-06

 

 

سپس در قسمت Type گزینه GRUB2 را انتخاب کنید و در قسمت Name یک نام دلخواه (که در اینجا Ubuntu را وارد کردیم) وارد کرده و سپس در قسمت Drive پارتیشنی که boot Loader را بر روی آن نصب کردید انتخاب کنید و بر روی کلید Add Entry کلیک کنید.

Ubuntu-Install-07

خوب اینجا کار ما به اتمام رسیده است.سیستم را ریاستارت کنید سپس صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد:

Ubuntu-Install-08

 

اگر از مطلب راضی بودید آنرا برای دوستانتان به اشتراک بگذارید

منبع : "http://linuxseason.ir"

مدیر سایت

دیدگاه ها (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">